مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از آموزش‌ کارکنان ۲۰ واحد صنعتی در این استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 18 October 2021

آموزش‌ کارکنان ۲۰ واحد صنعتی در کرمانشاه طی ۶ ماهه نخست سال جاری

یاور محمدی با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به سند اشتغال اظهار کرد: سند اشتغال هر ساله در استان کرمانشاه تنظیم شده و سهمیه ادارات و دستگاه‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی مشخص می‌شود.

وی افزود: بر اساس سند اشتغال سال ۱۴۰۰ فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه باید تا پایان سال جاری نسبت به ایجاد اشتغال برای ۸۴۰ نفر اقدام کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ فرصت‌ شغلی از سهمیه سال ۱۴۰۰ توسط این اداره کل ایجاد شده و طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال جاری بیش از ۸۴۰ نفر در این استان مشغول به کار می‌شوند.

محمدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: سال ۹۹ و ۶ ماهه نخست سال جاری فرصت مناسبی برای آموزش‌های مهارتی نبوده زیرا که بر اساس مصوبات ستاد کرونا کلاس‌های آموزشی حضوری تعطیل شد.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخلاف کلاس‌های دانشگاهی قابلیت برگزاری به صورت کاملا غیر حضوری را ندارد، زیرا که حضور فیزیکی فرد در کارگاه‌ها بسیار اهمیت داشته و در واقع با وجود برگزاری کلاس‌های مجازی در برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای انتقال مطالب به اندازه کلاس‌های حضوری بازدهی نداشته است‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از شرایط کرونایی و تعطیلی کلاس‌ها استفاده و در بحث کارآفرینی ورود پیدا کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید نیروهای ۲۹ واحد صنعتی را تا پایان سال ۱۴۰۰ آموزش‌ دهد، در ۶ ماهه نخست سال جاری آموزش‌های لازم به کارکنان ۲۰ واحد صنعتی ارائه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ارائه آموزش‌ها و ورود به بحث کارآفرینی افزود: کارگاه و مکان مناسب در اختیار تعدادی از کارآفرینان قرار گرفته و به طور مثال فنی و حرفه‌ای این استان به بحث تولیدات صنایع دستی و طراحی و دوخت لباس ورود پیدا کرده است.

به گفته محمدی وجود محدودیت‌های کرونایی فعالیت فنی و حرفه‌ای را در حوزه کشاورزی کاهش داده اما آموزش‌های لازم به نیروهای برخی واحدهای تولیدی که با کمبود نیروی ماهر مواجه بودند، ارائه شده که این واحدها در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس سند آموزش مهارتی تنظیم شده برای طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی که میان وزارت نفت و استانداری کرمانشاه تنظیم شده در آینده بیش از ۹ واحد تولیدی در حوزه پتروشیمی در استان کرمانشاه احداث می‌شود که تامین و آموزش نیروهای آن را فنی و حرفه‌ای بر عهده گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فنی و حرفه‌ای آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را در پنج رشته فنی همچون برق و لوله کشی صنعتی را انجام می‌دهد تا در نهایت از نیروهای بومی برای پروژه‌های استان کرمانشاه بتوان استفاده کرد.

وی با اشاره به پتانسیل گردشگری استان کرمانشاه از جمله ثبت جهانی اورامانات گفت: ظرفیت قابل توجهی در این حوزه شکل گرفته که تامین نیروی مناسب برای پروژه‌های توسعه زیرساخت‌ها جزو ملزومات بوده که جلسات متعددی با ادارات همکار همچون میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برگزار شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیازهای شغلی کنونی و احتمالی در آینده باید تامین شود.

محمدی با اشاره به تفاوت دروس دانشگاهی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: در جامعه امروزه با توجه به نبود شغل برای تمامی دانش‌آموختگان دانشگاهی، برخی تحصیل‌کردگان حتی خواستار انجام کارهای متفرقه از جمله مشاغل خدماتی بوده که این مشاغل هیچ‌گونه ارتباطی به رشته تحصیلی آن‌ها ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار