اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موزه منطقه ای در حال احداث خوزستان و دانشکده تاریخی سه گوش اهواز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 14 October 2021

اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موزه منطقه ای در حال احداث خوزستان و دانشکده تاریخی سه گوش اهواز بازدید کردند.

اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس از آخرین روند ساخت موزه منطقه ای خوزستان واقع در پارک جزیزه بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت احداث موزه قرار گرفتند.

براساس این گزارش اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در ادامه سفر خود به خوزستان از آثار تاریخی شوشتر نیز دیدن کردند.

بررسی موانع و چالش های موجود در حوزه گردشگری خوزستان، ارائه راهکار برای احیای صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا همچنین بازدید از بناهای تاریخی و افزایش بودجه مرمت آثار باستانی از جمله اهداف اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در این سفر به خوزستان است.

در این سفر که تا روز جمعه ادامه دارد، محمدرضا دشتی رییس، محسنی بندپی نایب رییس، غنی نظری سخنگو و محمدصالح جوکار و آریان‌پور از اعضای فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی حضور دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان،جمعی از مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی خوزستان این هیات را همراهی می کنند.

موزه منطقه‌ای خوزستان واقع در پارک جزیره در میانه رودخانه کارون که سال‌ها به دلایل مختلف تکمیل نشده در آخرین روزهای سال ۹۹ روند ساخت آن باردیگر از سر گرفته شد.

کار ساخت موزه منطقه ای خوزستان از سال ۸۵ آغاز شد. هدف از احداث این موزه ایجاد موزه با ۲ موضوع باستان شناسی و مردم شناسی به صورت منطقه‌ای با مرکزیت استان خوزستان در میان استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد در این منطقه از کشور است.

پیش‌بینی می‌شود این موزه امسال به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار