مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر تاکنون به چهار هزار و ۲۰۰ نفر از آسیب دیدگان زلزله اندیکا امدادرسانی کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱ 12 October 2021

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر تاکنون به چهار هزار و ۲۰۰ نفر از آسیب دیدگان زلزله اندیکا امدادرسانی کرده است.

دکتر علی خدادادی  در جمع خبرنگاران بیان کرد: با اعلام افزایش سرعت عملیات امدادرسانی در مناطق متاثر از زلزله اندیکا، ۱۳۰ نجاتگر داوطلب جمعیت هلال احمر خوزستان به صورت زمینی و هوایی در روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا همکاری می کنند.
وی افزود: ۲۶ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بخش های مختلف شهرستان اندیکا در حال خدمت هستند و عملیات امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مجموع وضعیت ۲ هزار و ۸۲۹ خانوار در اندیکا مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: علاوه بر اندیکا، ۱۵ باب خانه روستایی نیز در بخش سوسن شهرستان ایذه تخریب شده که کار امدادرسانی به اهالی این مناطق ادامه دارد.

دکتر خدادادی افزود:واکسیناسیون کرونا در مناطق سخت عبور اندیکا با وجود زمین لرزهف با همکاری ماموران بهداشت همچنان در حال انجام است و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری دامی نیز، غربالگری دام ها نیز توسط تیم دامپزشکی در این مناطق در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با شکل گیری قرارگاه امدادرسانی متشکل از جمعیت هلال احمر، سپاه حضرت ولیعصر(عج)، ستاد احسان، بنیاد برکت و دیگر مجموعه های مردم نهاد هماهنگی بین بخشی با هدف پرهیز از فعالیت موازی، مشارکت خیران و تسریع در توزیع اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان صورت پذیرفته است.

از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مهر جاری پنج زمین لرزه در شهرستان اندیکا رخ داده که بزرگترین آنها ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بود.

طبق اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ۵۰ مدرسه در شهرستان اندیکا دچار آسیب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار