مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب از روز سه‌شنبه با هدف تنظیم بازار این فرآورده پروتیینی در مناطق مختلف خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 12 October 2021

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب از روز سه‌شنبه با هدف تنظیم بازار این فرآورده پروتیینی در مناطق مختلف خوزستان آغاز شد.

حمید بدوی بیان کرد: قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد داخلی ۲۵۰ هزار ریال و قیمت خرید عمده توسط فروشگاه‌های زنجیره ای ، مصرف کارمندی و کارگری ۲۳۶ هزار ریال است.‌
وی با بیان اینکه مجوز عرضه مرغ منجمد توسط شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور صادر می‌شود افزود:هم اکنون ذخیره مرغ منجمد در سردخانه‌های خوزستان ۸۶۰ تن است.

وی ادامه داد: توزیع مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه مرغ کشتار روز ادامه خواهد یافت.

از ابتدای امسال تاکنون این چهارمین بار است که مرغ منجمد به قیمت مصوب با هدف تنظیم بازار در خوزستان توزیع می‌شود.
بدوی با اشاره به اینکه قیمت مرغ کشتار روز همچنان بیشتر از نرخ مصوب (۲۴۹هزار ریال) در خوزستان عرضه می‌شود گفت: با توزیع منظم و مستمر نهاده‌ها و جوجه یک روزه، بهای مرغ کشتار روز به نقطه تعادل و مصوب در خوزستان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا هم اکنون هر کیلوگرم مرغ کشتار روز بین ۲۷۵ هزار تا۲۹۰ هزار در خوزستان عرضه می شود ولی در مناطقی همچون آبادان که هیچ گونه واحد مرغداری ندارد مرغ کشتار روز با قیمت متفاوت و بالاتر از ۳۰۰هزار ریال در هر کیلوگرم عرضه می‌شود.
قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان در تابستان امسال تا ۴۰۰هزار ریال در هرکیلوگرم رسید و در برخی روزها نیز این فرآورده پرمصرف پروتیینی نایاب شده بود.
مصرف سالانه مرغ در خوزستان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار تن است که حدود ۷۰هزار تن آن در داخل استان تولید و بقیه نیاز از استان های دیگر از جمله ایلام، لرستان ، اصفهان و گلستان تامین می‌شود.

بیشتر واحدهای مرغداری در شمال شرق ، شمال و شرق خوزستان فعال هستند و در مناطق جنوبی ، مرکزی و غربی استان واحدهای مرغداری کمتری وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار