کد خبر: ۱۰۰۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 11 October 2021

صبح امروز ائمه جمعه مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ائمه جمعه مهمترین دغدغه های خود و مردم را مطرح کردنده که عمده این موضوعات به لزوم تصمیمگیری سریعتر در تغییر مدیران ، استفاده از مدیران انقلابی ، جوان و متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب ، توجه به وضعیت بازار و گرانی ، انتقادات تند از آموزش و پرورش و برخی موضوعات دیگر ، اختصاص داشت .
 
جلوی ظلم به استان در ایستگاه پاتاوه 1 و 2 را بگیرید
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۲:۱۳

امام جمعه سیسخت خطاب به استاندار گفت : در پایان حکم شما به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است ، یکی از موارد به این معنی است که شاخص های انتخاب مدیران بر اساس آن بیانیه باشد .
برخی از مدیران اصلا منش معنوی نداشتند در مناسبت های مذهبی حضور نداشتند
یک دیگر از موارد مهم امور زیربنایی استان است که استان نیازمند تحول جدی است که انشاالله در خصوص جاده ها و ریل و کشاورزی اقدامات مهمی انجام شود اگر در دوران شما این چند کار انجام شود موفقیت خوبی برای شما و استان خواهد بود .
هر ساله زیان زیادی به دلیل عدم صیانت از منابع طبیعی و ملی بر استان وارد می شود که بخشی به دلیل بی لیاقتی مدیریتی است .
شهرستان دنا ظرفیت گردشگری و ورزشی بزرگی در استان دارد که انتظار داریم به آن توجه شود .

مدیریت ایستگاه گاز پاتاوه ۱و۲ به استان واگذار شود تا اجحاف به استان نشود
در دوره گذشته به مدیران انقلابی ظلم شده است .
در پایان از رئیس جمهور هیات وزرا و شما که در مناطق زلزله زده حضور یافتید و از نزدیک مسائل را بررسی کردید که باعث رفع برخی مشکلات شد ، تشکر می کنم.

مدیران بی انگیزه و پای کار نیستند
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۷

حجت الاسلام سیادت امام جمعه پاتاوه گفت : بلاتکلیفی مدیران استان خصوصا بخش پاتاوه در حالی ایجاد مشکل کرده است که این چند ماه گذشته مدیران دولت قبل اصلا انگیزه ای ندارند ضمن اینکه اکثر مدیران پروازی هستند و پای کار نیستند .
برخی از این مدیران وقتی به بسیاری از روستاهای محروم منطقه سرکشی کردیم حاضر به حضور و همراهی نمی شدند در مراسمات مذهبی هم بسیار کم رنگ هستند .
در خصوص بیمارستان پاتاوه امروز و فردا می کنند اگر نمی توانند انجام دهند چرا توقع ایجاد می کنند الان برخی از افراد واگذار کننده زمین پشیمان شده اند!
مشکلات اشتغال جوانان در حالی وجود دارد که از نخبگان جوان می توان برای مدیریت به جای این مدیران بی انگیزه استفاده کرد.

سیاسیون مدیران هزینه ساز برای نطام را قالب نکنند
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۰

حجت الاسلام گنجه امام جمعه باشت گفت : سابقه استاندارد نوید بخش آینده ای خوب برای استان است .
انتظار این است رویه مدیران تغییر یابد در راس کشور تغییرات خوب بوده است اما در مدیران جز و شهرستان ها نگران دخالت سیاسیون هستیم !
خروجی اموزش و پرورش باید نیروهای انقلابی باشد اما در دوره قبلی این انتظار محقق نشد و انتظار داریم که این مهم در این دوره پیگیری شود .
انتظار داریم در در شهرستان ها با ائمه جمعه مشورت شود
سیاسیون افرادی را قالب نکنند که بعدا برای دولت و نظام مشکل ایجاد شود
یکی از نکات مشترک به جز سه شهر بزرگ ( دهدشت ، گچساران و یاسوج) بحث مدیران پروازی است که در شان خود نمی بینند در ان شهرستان سکونت داشته باشند! مثلا در باشت می گویند خانواده ما باید در جایی ساکن شوند که امکانات بیشتری داشته باشند .

بی توجهی مردم بهمئی را به جدایی ترغیب کرده است
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۱:۳۹

افروغی امام جمعه بهمئی نیز در نشست با استاندار به انتظارات خود اشاره کرد و گفت : در مورد این دولت انتظار این است که ادارات از این حالت تعطیلی خارج شوند برخی ادارات جست و خیز دارند اما خروجی مناسبی ندارند و عملا در حوزه عملکرد تعطیل هستند .
در حوزه های امنیت سیاست و فرهنگ مشکلات زیادی وجودی دارد .
در بحث فرهنگی در فرایندها و ساختار مشکل وجود دارد در حوزه های دیگر آمایش سرزمینی داریم اما آمایش فرهنگی نداریم در بحث اشتغال هیچ سیاست گذاری مشخصی وجود ندارد .
سیاست گذاری زماندار برای اشتغال و فرهنگ نداریم.
نمایندگان هر کدام سعی می کنند سهم خودش را بگیرد که اگر توجه به شایسته گری سالاری باشد خوب است اما اینگونه نیست .
وعده های بی‌سرانجام و همچنین عدم استفاده از فرزندان لایق شهرستان بهمئی موجب شده تجمعاتی و شعارهایی برای جدا شدن سر دهند و بیشتر گلایه‌ها در همین خصوص است.
چیزی به عنوان اموزش و پرورش در این استان نداریم ویرانه ای است ! تعداد ۱۶۶ هزار دانش‌آموز در استان تحصیل می‌کنند میلیاردها تومان حقوق به مربیان پرورشی مدیران و مشاوران داده می شود کار در این حوزه ها تعطیل است افت علمی در دانشگاه‌های استان داریم در مکانیک و عمران و رشته های فنی فارغ‌التحصیل می‌شوند بدون این که یک جلسه آزمایشگاه داشته باشند جالب است که با جان مردم هم سر و کار دارند.
گزینش ها به عنوان گلوگاه دستگاه هستند که اگر درست باشد بسیاری از این مشکلات خود به خود حل می شود.

مدیر مورد حمایت نماینده به ریش ما می خندد!
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۱:۲۸

امام جمعه لنده هم در این نشست وضعیت بازار را وخیم اعلام کرد .
حجت الاسلام محمودی گفت : مردم دوست دارند ببینند که برای هر منطقه ای چه رخ داده است اما به نظر می رسد الان اولویت مردم موضوع بازار و کنترل قیمت ها است که در همین چند ماه اخیر هم بسیاری از اجناس گران شده است ! انتظار این است به قدرت خرید مردم توجه شود .
در خصوص تغییرات مدیران بیشتر دغدغه فرهنگی داریم برای ادارات کسانی انتخاب شوند که بتواند زیر یال فرهنگ را بگیرند.
ضمن احترام به نمایندگان استان در مجلس اما دخالت ان ها در عزل و نصب مدیران چوبی است که سال ها استان خورده است !

نمونه ای از مدیران را هم اکنون داریم که فقط به دلیل حمایت نماینده مدیر شده است و هیچ شایستگی ندارد و در عملکرد هم ضعیف است و هنگام انتقاد هم به ریش ما می خندد چون حمایت نماینده را دارد !
در برخی دستگاه ها مانند اموزش و پرورش و صمت نیازمند تغییرات فوری هستیم.

فیلم / درخواست مردم لنده از استاندار

آقای استاندار شما سیمان 28 هزارتومانی پیدا کنید!
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۱:۱۷

امام جمعه سوق گفت : نیاز به تکرار مکررات نیست که از جمله خواسته های ما برای به کارگیری مدیران انقلابی است .
حجت الاسلام کیانی افزود : سفرهای استانی رئیس جمهور امیدواری هایی ایجاد کرده و مردم امیدوار به حل مشکلات هستند اما نکته ای که مردم را نگران می کند بحث گرانفروشی است . این که بخشی از مشکل گرانفروشی مربوط به وضعیت کالا در کل کشور است یک موضوع است اما می بینیم در شهرستان و استان وضعیت گرانفروشی زیاد است که مردم می گویند همین گرانفروشی را مدیریت کنند نیازی به دیگر کارها نیست ! این یعنی وضعیت گرانفروشی فشار زیادی بر مردم وارد می کند.
سیمان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرده اند ، اما آقای استاندار شما این سیمان را در استان پیدا کنید! وقتی تناقض دیده می شود مردم می گویند مسئولان دروغ می گویند!
مسایل فرهنگی نباید در حاشیه دیگر مسائل قرار گیرد ما در این خصوص نیازمند بازنگری هستیم که نیازمند پیگیری موضوع از طریق آموزش و پرورش است اما وقتی در آموزش و پرورش دغدغه فرهنگی نیست وقتی برخی خانم ها در مدارس تشویق به بی حجابی هم می کنند وقتی تفکر این باشد نمی توان انتظار داشته باشیم که به فرهنگ در آموزش و پرورش اهمیت داده شود.
ما نمی گوییم در عزل و نصب ها دخالت داشته باشیم اما حداقل با ائمهه جمعه مشورتی داشته باشید تا حداقل در خصوص موضوعات فرهنگی مشورت بدهیم .

امام جمعه چرام :به مصوبات سفر توجه شود
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۹

افشار امام جمعه شهر چرام هم گفت تریبون نماز جمعه در خدمت نظام است دنبال ارتباط سازنده هستیم دوست نداریم از تریبون بعضی از مسائل گفته شود آیت الله رئیسی با سابقه بوده و امین رهبری بوده سفر استانی دارند و اگر مصوبات اجرایی نشود مردم امید خود را از دست می دهند مثلا یکی از وعده ها در استان خرید سیب باغداران سی سخت بوده که اگر این کار انجام نشود موجب بی اعتمادی خواهد شد.

 

 
استانی که در ابتدا و انتهایش چماق می فروشند
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۰:۳۶

امام جمعه کبگیان گفت : متاسفانه دو بخش از استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت مورد بی مهری قرار می گیرند یکی بخش کبگیان در شهرستان بویراحمد و دیگری بخش سرفاریاب در شهرستان چرام که امیدواریم در دوره جدید این بی مهری ها خاتمه پیدا کند .

حجت الاسلام پژمان به برخی موضوعات مروط به بخش کبگیان اشاره کرد و گفت : این بخش با وجودی بین دو جاده اصلی استان قرار دارد اما کاملا در بن بست است ضمن اینکه دو سد پرشکفت و چیتاب مورد بی مهری قرار گرفته اند .

وی به موضوع امنیت اشاره کرد و اظهار داشت : مسئه ای که خیلی نگران کننده است مربوط به اراذل و اوباشی هستند که ایجاد ناامنی می کنند که هم امنیت مردم را به هم می زنند و هم آبروی نظام را می برد.

حجت الاسلام پژمان افزود : در استانی که در ورودی و خروجی اش چماق فروشی می شود  در درون آن چه می گذرد ؟!

وی گفت : نا امنی در برخی شهرها به گونه ای است که کسی از ساعت ده شب به بعد جرات حضور در شهر را ندارد فقط تعدادی اراذل و اوباش هستند که در آن ساعت در سطح شهر حضور دارند .

مدیران نباید اجازه تشکیل جلسه حرام را داشته باشند
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۰:۲۵

امام جمعه گچساران گفت : الان وضعیت به گونه‌های است که مردم از تک تک نیروهای انقلابی و ولایی طلبکارند بنابراین باید همه با تمام توان کار کنند تا مشکلات مردم حل شود .
حجت الاسلام حجازی افزود : دولت جدید در حالی باید به امور کشور بپردازد که دشمنانی در بیرون و جیره خوارانشان در درون تلاش می کنند که دولت ناکارآمد نشان داده شود .
وی ادامه داد : اکنون ما باید اثبات کنیم که مکتب تشیع می تواند مدیریت کند  مکتبی که قران، نهج البلاغه و همه این ها را داریم و می خواهیم اثبات کنبم که فقط مکتب ما می تواند مدیریت موفق کند بنابراین وظیفه دولت سنگین است .
حجت الاسلام حجازی افزود : بنابر روایت از امام صادق دو امامت وجود دارد امام کفر و امام حق که در جامعه اسلامی رهبری رئیس جمهو را تنفیذ می کند که خود به عنوان جانشین امام زمان بر جامعه حکومت می کند.
امام جمعه گچساران ادامه داد : خواهش می کنم که استاندار اجازه ندهد باند ، حزب ، جناح و هیچ گروهی حاکم نشوند و حتما به شایستگی یعنی توان و تقوی داشتن مدیران توجه کند.
وی گفت : اگر استاندار و رئیس جمهور این تفکر را داشته باشند که باید به امام زمان پاسخگوی عملکرد خود باشند ، در آن صورت نظام اسلامی با نصیحت هم مشکلات را برطرف می کند .
وی در پایان گفت : انتظار داریم وضعیت به گونه ای باشد که استاندار و فرمانداران حق نداشته باشند با پول جمهوری اسلامی جلسه حرام تشکیل دهنده و حتما افرادی باشند که خود را مسلمان و مومن بدانند و ان موقع است که مشکل مردم و جامعه حل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار