معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلات خرید خرمای تضمینی از نخلداران در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 10 October 2021

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلات خرید خرمای تضمینی از نخلداران در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

اسماعیل قادری‌فر در حاشیه بازدید از سرخانه پنج مهر آبادان بیان کرد: تا ۴۸ ساعت آینده مشکل صف‌های طولانی خرید تضمینی خرما در استان خوزستان برطرف خواهد شد.

وی گفت: سال آینده زیرساخت‌های لازم برای شرایط خرید و انبار محصول خرما فراهم خواهد شد تا نخلداران مانند امسال دچار بحران نشوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به پیری نخلستان‌های آبادان و تنش آبی که نخلداران با آن دست و پنجه نرم کردند کیفیت و کمیت خرما کاهش یافته است.

وی افزود: در تلاش هستیم فارغ از درجه بندی‌ از پیش تعیین شده، خرید تضمینی خرما را با هدف جبران خسارات نخلداران انجام دهیم.

قادری‌فر گفت: با توجه به اینکه خرمای استعمران خرمای صنعتی و مقاوم در برابر آسیب‌های زیست محیطی است و امکان این وجود دارد که ارزش افزوده فراوانی از آن حاصل شود، فرآوری این محصول بیش از بیش در دستور کار قرار گرفته است تا از خام فروشی فاصله گرفته و تنوع در تولید و صادرات را رونق ببخشیم.

۲ هزار و ۱۵۰ تن خرما از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از نخلداران شهرستان آبادان خریداری و در انبارها نگهداری شده است.

خرما دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی خوزستان است.امسال پیش بینی شده حدود ۸۵هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

خرید خرما در خوزستان از نیمه شهریور آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار